Resultat af menighedsrådsvalget

# Aktuelt

Resultat af menighedsrådsvalget

Tak til alle fremmødte og kandidater, der bidrog til valgforsamlingen i Vor Frue Kirke – Københavns Domkirke tirsdag den 17. september.

Det nye råd tiltræder ved kirkeårets begyndelse den første søndag i advent og vil, sammen med kirkens præster, udgøre ledelsen af kirken de kommende fire år. Der vil senere blive lejlighed til at sige tak for denne gang til de tre afgående medlemmer.

Følgende er valgt til menighedsrådet for den kommende fireårige valgperiode: Ulla Groth, Mai Christiansen, Jakob Knudsen, Finn Risum, Ole Jensen, Rasmus Tscherning, Ingrid Ma Shantie Andersen, Anne Hedeager Krag og Jesper Olsen.   Stedfortræderne: Kurt Randløv, Søren Ole Vandborg Nielsen, Kerstin Petersson, Helena Brandt Jensen, Carrie Becker, Niels Damgaard Aagesen.

Der kan udløses afstemningsvalg ved indgivelse af kandidatliste senest 15. oktober 2024, hvor der skal vælges 9 medlemmer. Listen kan indeholde op til 18. kandidater og skal underskrives af 9 stillere.

Kandidatlisten skal udfyldes på en blanket fra Kirkeministeriet og afleveres på kirkekontoret, Fiolstræde 4 (åbningstid 8-15.30), eller den 15. oktober efter kontorets lukketid hos sognepræst Steffen Ringgaard Andresen, Fiolstræde 8, st. 1171 København K.

Et eventuelt afstemningsvalg afholdes den 19. november 2024.

Du vil måske også kunne lide...