Københavns Drengekor 100 år – udstilling i Domkirkens Museum

# Aktuelt

Københavns Drengekor 100 år – udstilling i Domkirkens Museum

Fra 20. september. Fri entré.
Mandag-torsdag 11-16, fredag & søndag 12-16.
Reception d. 6. oktober kl. 11.15 (efter højmessen)

Københavns Drengekor kan i skoleåret 24/25 fejre deres 100-års jubilæum. Det markeres bl.a. med en ny udstilling i Domkirkens Museum, hvor gennem billeder og ord følger drengekorets vej fra de første år med korprøver efter skoletid i gymnastiksalen på Vester Voldgades Skole til at blive et internationalt anerkendt kor med kongeligt protektorat.

Udstillingen kan opleves fra d. 20. september og året ud. Efter højmessen d. 6. oktober er alle velkomne til udstillingsreception i Domkirkens Museum.

STED: Domkirkens Museum, Vor Frue Kirke (2. pulpitur), Nørregade 8.

Butik
Turistbutikken er åben i udstillingens åbningstid. Her finder man et udvalg af postkort, bøger og souvenirs, der er relateret til Vor Frue Kirke, C.F. Hansen og Bertel Thorvaldsen.

Frivillig?
Både butik og vagterne i udstillingen varetages af frivillige medarbejdere. Er du interesseret i at være en del af denne gruppe, så kontakt Kathrine Schmidt på kathrine@domkirken.dk eller tlf. 61616220.

Du vil måske også kunne lide...

Feed